ÖZEL HABER/ Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen Sağlık Tesisleri Değerlendirme Standartları kapsamında, Çankırı’daki sağlık tesislerinde kapsamlı incelemeler gerçekleştirildi. 21-22 Haziran 2026 tarihlerinde yapılan değerlendirmelerde sağlık hizmetlerinin kalitesi, hasta ve çalışan güvenliği ile hizmet süreçlerinin etkinliği çeşitli başlıklar altında ele alındı.

Bakanlık tarafından görevlendirilen değerlendirme ekibinde Ekip Başkanı Tayfun Aydoğan ile ekip üyeleri Hediye Seis, Süheyla Bastem ve Ali Zorlu yer aldı. Ekipler, il genelindeki sağlık tesislerinde yürütülen hizmetleri yerinde inceleyerek mevcut uygulamaları değerlendirdi.

Gerçekleştirilen ziyaretlerde sağlık tesislerinin yönetim hizmetleri, klinik uygulamaları, destek hizmetleri, hasta güvenliği, çalışan güvenliği ve hizmet sunum süreçleri detaylı şekilde gözden geçirildi. Ayrıca sağlık hizmetlerinin niteliğinin artırılmasına yönelik yürütülen çalışmalar değerlendirilerek kurumlara çeşitli geri bildirimlerde bulunuldu.

İncelemeler kapsamında sağlık tesislerinde hayata geçirilen iyi uygulama örnekleri yerinde incelenirken, hizmet kalitesinin daha da yükseltilmesine yönelik geliştirilmesi gereken alanlar hakkında yöneticilerle görüş alışverişinde bulunuldu. Değerlendirme sürecinin, sağlıkta kalite kültürünün güçlendirilmesi ve hizmet standartlarının sürdürülebilir şekilde geliştirilmesi açısından önemli katkılar sunduğu belirtildi.

Çalışmaların tamamlanmasının ardından Çankırı İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre Bulut, değerlendirme ekibine teşekkür ederek günün anısına Çankırı’nın önemli doğal ve kültürel değerlerinden biri olan kaya tuzundan üretilen tuz lambaları hediye etti.

Sürece ilişkin kısa bir değerlendirmede bulunan İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre Bulut, sağlık hizmetlerinde kaliteyi sürekli geliştirmeyi hedeflediklerini belirterek,

Yaylada 20 Eve Zarar Verdi!
Yaylada 20 Eve Zarar Verdi!
İçeriği Görüntüle

“Vatandaşlarımıza daha kaliteli, güvenli ve erişilebilir sağlık hizmeti sunabilmek için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Bakanlığımız tarafından gerçekleştirilen bu değerlendirmeler, hizmet süreçlerimizi gözden geçirmemize ve eksiklerimizi görmemize önemli katkı sağlıyor. Sağlık tesislerimizin gelişimine katkı sunan değerlendirme ekibimize ve özveriyle görev yapan tüm sağlık çalışanlarımıza teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.

Yetkililer, Çankırı’da sunulan sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmaya yönelik çalışmaların önümüzdeki süreçte de devam edeceğini ve vatandaş memnuniyetini önceleyen uygulamaların sürdürüleceğini belirtti.

Kaynak: Selenay Ünlü