ÖZEL HABER/ Çankırı’da çocuklara yönelik sağlık bilincinin artırılması amacıyla yürütülen “Sağlıklı Çocuk Sağlıklı Gelecek Eğitim Programı” kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar devam ediyor. Sağlık Bakanlığı tarafından hayata geçirilen program çerçevesinde, 2025-2026 eğitim öğretim döneminde il merkezi ve ilçelerde bulunan okullarda öğrencilere yönelik eğitim ve farkındalık etkinlikleri düzenlendi.

Program kapsamında Ekim ayından itibaren gerçekleştirilen çalışmalarla toplam 18 okulda 2 bin 836 öğrenciye ulaşıldı. Anaokulu ve ilkokul öğrencilerinin en az yüzde 10’una ulaşılması hedeflenen programda, yürütülen faaliyetler sonucunda bu oran aşılırken öğrencilerin yüzde 22,6’sına sağlık eğitimleri verildi.
Eğitim faaliyetlerinin son etkinlikleri Atkaracalar Cumhuriyet İlkokulu, Kurşunlu Tevfik Fikret İlkokulu ve Kurşunlu Şehit Teğmen Korhan Kuruçay İlkokulu’nda gerçekleştirildi. Düzenlenen etkinliklerde öğrencilere sağlıklı yaşam alışkanlıkları, kişisel hijyen, ağız ve diş sağlığı, fiziksel aktivitenin önemi ve sağlık bilincinin geliştirilmesine yönelik bilgiler aktarıldı.

Öğrencilerin yaş gruplarına uygun şekilde hazırlanan eğitimlerde çeşitli uygulamalı çalışmalar da gerçekleştirildi. Sağlık konularında farkındalık oluşturmayı amaçlayan etkinliklerle çocukların günlük yaşamlarında daha bilinçli tercihler yapmaları hedeflendi.
Çankırı İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre Bulut, çocuklara yönelik sağlık eğitimlerinin önemine dikkat çekerek,
“Çocuklarımızın küçük yaşlarda sağlık bilinci kazanması, gelecekte daha sağlıklı bir toplum oluşması açısından büyük önem taşıyor. Sağlıklı yaşam alışkanlıklarının erken dönemde kazandırılması için eğitim çalışmalarımızı farklı okullarda sürdürmeye devam edeceğiz” dedi.
Program kapsamında eğitimlere katılan öğrencilere, öğretmenlere ve çalışmalara katkı sağlayan kurumlara teşekkür edilirken, çocukların sağlık konusunda bilinçlenmesine yönelik faaliyetlerin devam edeceği belirtildi.










