ÖZEL HABER/ Çankırı Devlet Hastanesi personelinin işitme engelli bireylerle daha etkin iletişim kurabilmesini sağlamak amacıyla düzenlenen Türk İşaret Dili Kursu tamamlandı. Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü ile Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü arasında imzalanan ortak protokol kapsamında gerçekleştirilen eğitim programı, sağlık çalışanlarının mesleki gelişimine katkı sundu.
Kurs sürecinin tamamlanmasının ardından düzenlenen programda, eğitime katılan personele teşekkür ve katılım belgeleri takdim edildi. Belgeler, Çankırı İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre Bulut tarafından verildi.

Programda konuşan İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre Bulut, sağlık hizmetlerinde iletişimin önemine dikkat çekerek işitme engelli bireylerin sağlık kuruluşlarında karşılaştıkları iletişim engellerinin azaltılmasının büyük önem taşıdığını ifade etti.
Bulut, sağlık çalışanlarının gösterdiği ilgiden memnuniyet duyduğunu belirterek,
“Sağlık hizmetlerinde herkes için erişilebilir ve kaliteli hizmet sunmak temel hedeflerimiz arasında yer alıyor. Personelimizin Türk İşaret Dili konusunda aldığı bu eğitim, işitme engelli vatandaşlarımızla daha sağlıklı iletişim kurulmasına katkı sağlayacaktır. Kursa katılan tüm çalışma arkadaşlarımıza göstermiş oldukları gayret ve özveri için teşekkür ediyorum.” dedi.
Türk İşaret Dili Kursu sayesinde sağlık personelinin iletişim becerilerinin güçlendirilmesi ve işitme engelli bireylerin sağlık hizmetlerine erişim süreçlerinin kolaylaştırılması hedefleniyor.












