ÖZEL HABER/ Çankırı İl Sağlık Müdürlüğü tarafından kanserde erken teşhisi artırmak ve koruyucu sağlık hizmetlerini vatandaşlara daha kolay ulaştırmak amacıyla hayata geçirilen “Cuma Sonrası Sağlık Noktası” Programı, il genelinde uygulanmaya devam ediyor. Program kapsamında bu hafta Sultan Süleyman Camii başta olmak üzere il merkezi ve 11 ilçede belirlenen toplam 12 camide eş zamanlı sağlık noktaları kuruldu.

Özellikle 50-70 yaş aralığındaki vatandaşların ücretsiz bağırsak kanseri taramalarından faydalanmasını hedefleyen program, vatandaşlardan yoğun ilgi gördü. Cuma namazının ardından kurulan sağlık stantlarında sağlık personelleri tarafından çeşitli tarama ve bilgilendirme faaliyetleri gerçekleştirildi.
Program kapsamında vatandaşlara bağırsak (kolorektal) kanseri taramalarında kullanılan gaitada gizli kan testi kitleri dağıtıldı. Ayrıca meme kanseri ve rahim ağzı kanseri taramalarına ilişkin bilgilendirmeler yapılarak uygun yaş grubundaki vatandaşlar gerekli sağlık hizmetlerine yönlendirildi.

Kurulan sağlık noktalarında bununla birlikte boy, kilo, tansiyon ve kan şekeri ölçümleri de gerçekleştirildi. Sağlıklı yaşam konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla yürütülen “Hareket Yaşını Öğren, Sağlıklı Yaşa” kampanyası kapsamında da vatandaşlara bilgilendirme yapıldı.
Çankırı İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre Bulut da programa katılarak vatandaşlarla bir araya geldi. Sağlık stantlarını ziyaret eden Bulut, yürütülen çalışmaları yerinde inceleyerek görevli sağlık personellerine teşekkür etti.

İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre Bulut,
“Kanserde erken teşhis hayat kurtarıyor. Vatandaşlarımızın sağlık hizmetlerine daha kolay ulaşabilmesi için tarama programlarını toplumun bulunduğu her noktaya taşımaya devam ediyoruz. Amacımız, tarama yaptırmamış vatandaşlarımızı bu hizmetlerle buluşturmak ve koruyucu sağlık hizmetlerinin yaygınlaşmasını sağlamaktır” dedi.
Çankırı İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yürütülen programın önümüzdeki haftalarda da farklı noktalarda devam edeceği bildirildi. Yetkililer, özellikle hedef yaş grubundaki vatandaşları ücretsiz kanser taramalarından yararlanmaya davet etti.








